..Lucky Me..

åhh jag blir så arg!  jag har haft en creative som har fungerat hur bra som helst förutom att det inte går att göra spellistor, vilket har irriterat mig som faaan, och vill jag lyssna på en artist går det bara att lyssna på en låt, idiotiskt. Men för övrigt så har den vart väldigt enkel att hantera, sätta in ny musik,bilder och filmer är hur enkelt som helst..

Jag har iaf köpt mig en ipod touch idag,brorsan har en och sandra hade en i grekland jag blev väldigt bortskämd med.. oki den är ju ett helvete och hantera tycker jag! först och främst måste allt gå via itunes, och filmer kan du inte bara dra över för dom måste konverteras och grejer.. har iaf suttit hela kvällen men att lägga in massa nya låtar på itunes.. har ingen data så använder mammas och där har det inte funnits... så jag har behövt göra en massa grejer...

1- ladda ner itunes  ( jag är riktigt dålig när det gäller nerladdnings grejer)
2- föra över mina låtar från creative till mammas data
3- lägga in alla i itunes
4-ta bort allt som låg i nya ipoden för jag har köpt den på annons så det låg massa annat kvar
5- skaffa konverteringsprogram till alla filmer ( vilket inte var enkelt)      tack S för hjälpen :)
6-göra en massa spellistor

 när jag äntligen är färdig med allt så lägger jag in alla mina 702 låtar på min nya ipod, nästan helt nöjd men ville ha fått in lite filmer idag också men oki de får bli en annan dag tänker jag..
Tro faan då att min data ska cp så alla mina 472 låtar som ja haft på creativen som är sparad på en mapp försvinner, vilket betyder att de försvinner från itunes och helt plötsligt har ja bara ca 200 låtar??!!  Jag trodde jag skulle bli helt jävla galen, så här sitter jag halv 2 på natten och har fått göra om steg 2,3 och 6  igen!

Jävla skit varför ska de va så komplicerat för? varför inte bara kunna dra över  bilder, låtar eller filmer som på en creative det är så enkelt och inga problem...och du kan göra det på vilken data som helst, men med ipod touch så går de bara att ändra dina låtar och så på dn data, sätter du in på en annans och vill ta några låtar från någon så går det fan inte, då blir du av med alla dina och får alla som är på den datan du kopplatin den i.. idiotiskt!


Men jag är ju nöd men själva ipoden annars förutom när man har den i datan! =D

förutom detta har jag haft en bra dag, var och åt frukost hos gåsa like always.. sedan haft lite tild med brorsan och hunden..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:











Trackback
RSS 2.0