Ingen Sol Inget Paradis

Okej ja kan ju saga att thailand, vietnam, kambodja ar inte paradis om det inte ar fint vader!

Vara forsta 3 veckor pa varan resa hade vi fint vader och lag och sola, bada och njot av varan resa... Men nu dom senaste 6 veckorna har det vart daligt vader och det finns faktist inte sa mycket att gora! Det finns inget fint att se, du kan inte ta fina bilder pa de som ska vara klar blatt vatten och jatte fin strand for de e gratt och molnigt och  ibland regn..fina bilder? Svar nej..

hur kul ar det att gora massa utflykter nar de e skit vader? Nej jag kan saga att vadret har STOR betydelse...
Man ligger ju hela dagarna pa stranden och badar, solar och njuter av sin semester som man lagt en javla massa pengar pa , men nej nej har har vi daligt vader dygnet runt..
Jag ar skit trott pa det daliga vadret e fan blekare an var ja var hemma i sverige!!

Kolla vaderprognos idag och det visar sig att de ska va daligt i ca 1 vecka till i thailand och sen fint vader, och det betyder alltsa att vi ska sta ut med att bara inte gora nogot 1 vecka till och sen fa 3 veckors fins vader hoppas vi, och sen aker vi till australien, sa pa 3 manader har vi fatt knappt 1 manads fint vader!  men saklart detta skulle handa mig, ar ju en oturs manniska och kommer alltid att vara, det ar nog bara att acceptera detta for min del... men trist ar det!

Kanns trakigt att aka fran thailand nar vi antligen kommer fa fint vader for i Australien kommer varan forsta tid bara besta av Jobb jobb jobb och jobb.. kan saga att pengarna behovs verkligen just nu, langtar tills vi  tjanar in lite..

Jag vill ocksa ha fina bilder med mig fran alla stallen jag vart, men inga javla fina solnedgangar eller soluppgangar far man nar de e det har skit vadret usch!  jag blir fan ledsen och  arg pa detta.... Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!





Vilken bild foredrar du?  Jag skulle  nog saga den forsta men tyvarr har vi bara den andra  har i sa kallade paradiset!

Sa alla ni som laser detta kan ju halla tummarna pa att vi kan fa ha det fint vader vara 3 sista veckor i thailand tack!!


Kommentarer
Postat av: Maria Göllas

Så här står det om Thailand o klimatet å det visste ni väl?

Thailand har ett tropiskt monsunklimat med tre årstider. Den "kalla" perioden november-februari, den varma perioden april-maj med temperaturer mellan 26-37 grader och till sist den nederbördsrika perioden juni-oktober med stor nederbörd i de södra och sydöstra delarna, men mindre och mer oregelbunden i de norra och nordöstra delarna. Den varmaste periodern infaller under april-maj och september-oktober. Det är under den här periodern som vinden framför allt blåser ifrån sydväst. Under den övriga delen av året så påverkas landet av nordostliga vindar, vilket med för att dygns temperaturen sjunker till mellan 13 - 33 gr och regnet minskar.



Hejdå o kolla upp nu noga var det är varmast i Australien så ni kan åka dit! Kram Maria



2008-11-26 @ 11:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:











Trackback
RSS 2.0