sjukhuset

 MIN VANLIGA OTUR!


for min del just nu ar det inte bra alls, skar upp min stor ta for ca 3 veckor sedan i kohpangan pa fyllan saklart, som jag skrev i ett tidigare inalgg,  ganska sa stort och djupt sar men gick aldrig till en lakare bara till ett apotek och dom gav mig bara lite asolsprit och plaster att tvatta det med och mena att de skulle racka, sen lakte det ihop och blev bra men har typ inte kunnat gatt pa min fot sen dess for att de gjort sa javla ont, sen nu nar vi vart i kambodja och vietnam sa har ja borjat fa jatte ont igen och for 3 dagar sen borjade de bli som en skit stor blasa och hela min fot svalde upp men ville inte ga till sjukhus i kambodja sa har hallt mig tills vi kom hit till thailand, vi akte direkt till Koh chang och hade tankt aka till ett stalle som heter lonely beach men baten stannade vid white sand och vi kom fram ratt sent pa kvallen sa vi tankte att vi bara skulle sova har forsta natten medans vi ska till sjukhuset.

tyvarr var det varre med min fot en vad ja trodde, jag har fatt en slags hudinfektion under sjalva huden som dom har skart bort en stooooor bit under min stor ta och en liten bit ner mot foten, och de har borjat sprida sig sa det var tur att ja inte kom en dag senare, Sa just nu maste jag ga pa Antibiotika hur lange som helst, jag maste komma till sjukhuset 4 ganger om dygnet, for att fa antibiotika spruta kl 6 pa morgonen 12 pa dagen 6 pa eftermiddagen och kl 12 pa natten! plus att dom tvattar och gor om mitt bandage 2 ganger om dagen, Jag maste gora detta i minst 3 dagar och sedan maste jag ata antibiotika tabletter i en vecka eller mera, det beror pa, jag maste ata 3 olika tabletter, en efter frukost en efter middag och sen emllan det!, jag far inte ga dom tycker att ja ska ligga inne pa mitt rum och bara ga ut nar jag maste till sjukhuset, jag far inte bada eller vara pa stranden i sanden, och det kanns ju inte sa jatte kul nu nar vi antligen ar tillbaka i thailand oh det ar fint vader, ingen alkohol pa hur lange som helst heller....

Inte nog med detta sa ar det dyrare har i white sand pga att de ar med turister och sant vilket inte passar varan budget just nu, OCH vi maste ju ta oss till sjukhuset 4 ganger om dagen och sen darifran och med taxi e de jatte dyrt plus att de e svart att fa tag i , sa vi har darfor eller JAG HAR NU lagt ut en javla massa pengar pa Mope och bensin vilket inte alls ar inraknat i min budget just nu, kul va ?


Nar man antligen skulle fa slappna av och sola och bada  men nej nej ,, mikaela ska ligga inne i flera dagar och far inte ens ga! FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN

Sa neeej jag har det inte bra pa min semester just nu, har skit ont, grater sa fort dom ska pilla pa min fot, Ont som ett fan har jag....
JAG TYCKER FAKTIST SYND OM MIG SJALV!


Kommentarer
Postat av: www.annic.blogg.se

men gumman!!!! Jag vet att du är där och jag är här men finns det något jag kan göra????





LOVE U!

2008-11-29 @ 08:56:48
URL: http://annic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:











Trackback
RSS 2.0