tillbaka i Saigon

Sa nu satt man har i saigon igen eller Ho Chi Min City eller vad man nu vill kalla det...

Satt pa en nattbus i 10 timmar och har sovit ungefar en halvtimme av d om 10 timmarna, oftast nar vi brukar aka buss kan ja alltid somna i nogon nagorlunda position men inatt gick det verkligen inte! Jatte jobbigt spec nar man ar trott och man bara vill ligga och sova  men No No inget sovandes for lilla Mikaela.


Just nu sitter vi och vantar pa nasta buss som ska ta oss till Phom Phen (kambodja) sa att vi darifran kan ta oss till Bangkok, sa i det stora hela blir det en javla massa bussresa for oss, Men  jag ar glad att det inte at bat for jag sitter hellre 2 dygn med buss an 1 timme pa en javla bat for jag klarar verkligen inte av att aka mer bat, usch vad jag e sjo sjuk det ar nastan sa ja borjar grata bara tanken pa att ja snart ska satta mig pa en bat igen..

Vi har haft 3 timmar har i saigon nu medans vi vantar pa bussen opch vi har hunnit akt bade Mope och cykel taxi!
Forst tog vi Mope taxi till Thailandska Ambassaden for att hamta vara pass. och jag fick sitta med en typ 80 arig gubbe som korde men jag kan ju saga att han sakert trodde han va 20 for han korde som en fartdare, trodde fan vi skulle krocka, vi korde forbi jessie och hennes chaffis och kom fram 5 min fore henne sa ja ni kan tanka er vilken fart och Fan vilken trafik det ar har.. ..
Jag har nog aldrig sett sa mycke mopeder pa en och samma gang som har i vietnam, helt galet..

Cykel taxin var faktist ganska kul, det ar liksom plats for en person men jessie satt i mitt kna och fan vad folk har skrattat at oss, vilket ja egentligen kan forsta haha, sag riktigt roliga ut, stackarn som va tvungen att trampa med oss tva flaskisar pa, men han klarade det, men det gick inte fort :P



Ni ser ju hur maga bilar det ar i trafiken? ca 3 st och 100 mopeder :S


Tanke er jag och jessie pa en san liten cykel, det ar liksom bara plats till en rumpa i den :P haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:











Trackback
RSS 2.0