lite uppdatering

Jag vet att jag har vart riktigt dalig pa att blogga men det ska bli battring, ska iaf forsoka!

saa vad har hant pa sistonde ? faktist ratt sa mycket...
skrev sist att nasta destiantion skulle bli koh lanta vilket det ocksa blev, akte for ca 3-4 dagar sen kl halv 11 gick baten fran phi phi och den tar ca en och en halv timme till koh lanta, kommer fram satter oss i en tuk tuk pa vag mot hotellet, jag kan saga er att koh lanta ar inget for mig alls! usch, det var helt javla dott och helt ode hotelle var riktigt skit, de slutade med att vi var i koh lanta 3 timmar sen tog vi buss till krabi istalle samma dag hihi, sa vi sitter i en javla minibuss flera timmar och tanker att detta blir nog bra, alla har pratat om krabi och att de ska va sa jadrans bra, efter nagra timmar i bussen stannar  vid turist information och vi  bokar ett  hotell fast pa raily beach en o som ska va jatte fin, sa mini bussen kor oss till ett stalle dar vi ska ta bat, longtale som tar ca 15-20 min, kl har nu hunnit blivit 8 pa kvallen och vi ar helt slut, trotta och hungriga har knappt sovit eller atit nagot, kommer iaf fram till vattnet dar vi ska ta en longtale och det ar helt morkt och borjar blixtra och regna, och sa sager dom att det inte gar nagra batar att vi maste ga t ill ett annat stalle, kul!
Dar star vi med tunga vaskor, hungriga, trotta, blixtrar och regn, hittar till slut en javla longtale som ska kora oss och far ga i massa lera sa man nastan slar ihjal sig haha, kommer antligen fram till Raily beach och guess what, besvikelse igen!!! Hotelle var skit vidrigt och inte alls som pa bilderna och helt dott och ca 3 restauranger, bade jag och jessi kan vara valdigt krasna och sa men dettta var bara for mycke for oss!

Kl har blivit sa mycke att inga batar gar nagonstans sa vi bara maste vanta till nasta dag, jag kan saga att jag langtade sa javla mycke tillbaka till phi phi sa vi gick desperata till en turistinformation igen pa raily och fraga om nagon kunde kora oss med longtale till phi phi, kan ju saga att alla skratta ihjal sig, vilket ja kan forsta nu i efterhand, en longtale boat aker man inte alls lang med oftast resor fran 5-20 min och till phi phi skulle det ta nastan 2 timmar, det var sent pa kvallen och helt svart ute, men vi gav inte upp, sa kl halv 11 pa kvallen kom en longtale och korde oss tillbaka till phi phi tog en bra stund, och jaa man kan saga att vi var lite crazy, faan en longtale mitt ute i oppna havet pa natten haha en stor vag och vi hade valt men men vi kom fram, duschade fixade oss och gick ut och festade tillbaka pa phi phi och faaan vad bra det kandes!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:











Trackback
RSS 2.0