Pappa sa...

Pappa sa faktist att jag får gå ut!!


Okej nu är jag framme i östberga och barnvaktar, sitter barnvakt till två tjejer. Rebecca på 9 och Sofia på 10...Igår så ville Rebecca gå ut och leka en stund med sina vänner och hennes pappa har sagt att det är jag som får bestämma om hon får gå ut eller inte.. jag tänkte att det är klart att hon får gå ut en liten stund så jag sa att hon skulle vara hemma senast halv 8 men lilla Rebecca hade väldigt svårt att hålla den tiden och kom hem väldigt försent och hade en massa bortförklaringar som barn brukar ha.
Idag har Rebecca gnällt på sin pappa att hon vill ut och leka och han har sagt nej då hon inte kunde hålla sin tid igår.. och han har förklarat för mig att hon inte ska få gå ut idag.. och jag kan ju säga er att jag hade inte ens tänkt låta henne gå ut, för är jag snäll och låter henne gå ut och hon inte kan hålla tiden så har jag svårt att lita på henne och visst hon är ett barn men iaf, har man fått en tid ska man hålla den och inte komma nästan 30 min försent och inte svara i sin mobil!

Det första jag fick höra idag var att pappa sa att jag fick gå ut och leka... mm dom är bra på att testa en kan jag ju säga för vi alla vet att pappa inte sagt så och att idag skulle hon vara inne... men pappa sa jue.. men jag har redan ringt min kompis,..min kompis väntar ute på mig då måste jag springa och säga att jag inte får gå ut... mm mn jävla massa försök!  Kompisen är ute med massa andra och är inte själv, pappa har sagt nej flera gånger, och att du ringde din kompis och sa att du fick gå ut betyder att du ljög för henne och får skylla dig själv...

Kanske jag verkar elak men det är jag faktist inte! men regler är regler som ska hållas.... jag tycker inte att det är kul att sitta barnvakt och vara orolig när hon är ute och lekar och inte svarar i sin mobil och inte kommer hem som hon ska..  så nu har jag en jätte grinig 9 åring som tycker att jag är världens elakaste just nu och försöker se arg ut och ledsen och försöker klämma fram tårar  men tyvärr så fungerar detta inte på mig! Har jobbat länge med barn  och ett nej är ett nej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:











Trackback
RSS 2.0