My new Life

Okej, en ny dag, en ny vecka, en ny början på mitt liv!

Hur kommer det sig att man alltid säger att "oki från och med nu ska jag börja träna och äta bättre för att gå ner i vikt" ?  Jag vet inte om det är något allvarligt fel i min skalle som gör att jag säger så och sen blir det inte så för att jag inte orkar? 
jag har har iallafall bestämt mig igår natt på jobbet att nu jävlar! Nu jävlar ska jag faktist ta och skärpa mig för jag menar det är inte kul när man mår dåligt med sig själv och den ända som kan göra något åt saken är faktist jag själv.., har en kompis på jobbet som är jätt duktig på mat och träning och hon kör just nu en diet där man bara får äta mycket kött och fett, inget socker alls för man ska rensa ut det.  Så man får alltså inte äta, pasta,ris,bröd, gröt, potatis, frukt, sallad och en massa annat ... jag visste inte ens att paprika eller majs var det jätte mycket socker i, och i buljongtärning med? helt sjukt iallfall men man får äta mycket gott ändå som massa gott kött och fisk och man får äta feta ostar, som parmesan, chevre, mozarella och fetaost, dock måste man kolla hur mycke dom innehåller och man får ju inte köpa fel för då skiter det sig... man kan äta lite blomkål och broccoli, tonfisk, gurka , bearnesås! jaa den här dieten låter lite konstig men man rensar ut allt socker ur kroppen som kommer att göra att man slipper det här jävla suget, och det har jag ett STORT problem med att jag jämt är sugen oavsett hur mätt jag är så är jag ändå sugen.... ska iallafall testa den hr dieten i 2 och en halv vecka sa hon och man kan faktist gå ner i vikt om man sköter den rätt, hon hade gått ner 5 kilo på 2 veckor vilket är jävla bra...



Kommer sakna all frukt för jag älskar frukt men tyvärr så är det ju en jävla massa socker i det och i många grönsaker med, jag får äta typ ett salladsblad med lite gurka och salt och peppar...och frukosten kommer att vara jobbig för jag ÄLSKAR mackor och gröt men nu blir det bara omelett eller typ kyckling... MEN  jag ska klara av detta! och jag kommer att blogga om vad jag ätit, hur jag mår och helt enkelt blogga så ni kan följa detta!

Så nu har jag precis ätit kycklingfile med en tesked gräddfil, faktist rätt gott!




Det jobbiga med att jobba natt är ju att man faktist inte har något jävla liv, man jobbar hela natten, kommer hem runt 8 halv 9 på morgonen, äter frukost, sover, vaknar laggar middag, duschar och sen måste man gå igen, man hinner aldrig träna eller göra någonting.... ska försöka börja fixa mitt cv och söka lite nytt,..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:











Trackback
RSS 2.0