Melbourn

Efter sydney har jag och jessie och harriet och en annan tjej chris akt alla tillsammans till Melbourn :)
tog nattbussen 12 timmar, och jaa man ar ju ratt van nu med alla nattbussar som tar evigehetr efter thailand..

Iaf samma sak hande hara alla hostel ar fullbokade!
Vi hitta till slut ett som ar ett riktigt skit hostel, fick ett 4 beds rum som ar sa litet att vi maste klattra over alla vara vaskor for att kunna rora oss, vi kan inte sta 3 st samtidigt pa golvet for de finns inte plats..
men vi ar sa illa tvugna att bo har for de finns inget annat, har ju borjat vant mig nu egentligen och de kanns okii.. men de e riktigt ackligt hara och laskigt .. ni vet hur skrack filmer nar de e langa korridorer och hogt tack och smutsiga vaggar och sa?  De ser ut sa har jag bara vantar pa att mordaren ska komma in pa natten hahah... usch.!


Idag akte vi till stranden for de har vart sjukt varmt hara idag over 30 grader! Problemet ar ju bara att nar man ska doppa sig i vattnet ar de inte som i thailand dar du bara kan ga i, utan har e de svinkallt kan inte doppa mig da skulle jag frysa till en ispinne!

Igar skulle vi ga ut alla tjejer tankte vi (en mandag)  sa tog en taxi for tramen hade slutat gatt och jag kan saga er att de var helt dott! finns tydligen inte nagot partyliv har bara pa tors fred lordag och ibland sondagar... daligt och irritenade for vi ska formodligen aka imorn (onsdag) tillbaka till sydney 2 dagar och sen ska vi till Byron Bay som vi hort ska va jatte fint och sedan till Brisbane dar vi flyger tillbaka till Thailand :D yesshh ..

Langtar tillbaka till thailand faktist, de e mer nogot for mig, jag gillar hur man sitter pa stranden och bara njuter hela dagarna i paradiset och pa kvallarna kan man ga barfota och inte behova fixa sig for att ga ut och sitta pa en kudde pa stranden.. sitta dar med en bucket och va med alla underbara thaimanniskor :D

Far se om vi lamnar melbourne imorn eller om vi stannar en natt till.. men pengarna flyger ivag .. inte bra!


Kommentarer
Postat av: Elina

Mikaela, nu tycker jag du ska komma hemåt. Vi saknar dig faktiskt här i lilla gråa Sverige! :^) Men det gör mig glad att ni ändå, trots vissa missöden, verkar ha det bra!



Kram på dig och ta det försiktigt!

2009-01-13 @ 22:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:











Trackback
RSS 2.0