Sydney- Manly Beach

Okej, nu var det nagra dagar sen ja blogga sa har kommer lite mer uppdatering om vad som har hant sen vi var i melbourne.


Tog nattbussen fran Melbourne till Sydney och ja tror jag aldrig har traffat en san otrevlig busschauffor i hela mitt liv!
Bussen var halvfull och man brukar alltid kunna satta sig pa lediga platser sa ja och jessie har 2 egna stolar sa man kan stracka ut sig lite o sova lite battre och nar vi checka in sa sa dom att de skulle finnas 2 lediga platser brevid oss och att en av oss kunde satta oss dar, vi vart ju saklart jatte glada over de att man kan fa sitta lite bekvamt... men redan efter 3 min i bussen sa tittar ja mot dom lediga sattena och busschaufforen sager pa ett jatte drygt satt- dont even think about it!!
jag visste inte om ja skulle ta de som ett skamt  eller om han va serios? jag flyttar iaf pa mig 5 min senare och far da en kommentar igen- Didnt i tell u that u cant sit there? why dont u listen 2 me?    och tank er en man mellan 40 - 50 som ser ut som en riktig grinolle och ar jatte otrevlig,  Jag och jessie bestammer oss for att satta oss lite langre bak dar de fanns lediga platser for vi hade namligen platser langst fram brevid tjurskallen.. saa vi flyttar oss och tar en varsin sida eftersom vi trodde alla 4 va lediga men sen kommer en som ska sitta dar och ja fragar om de e oki om han kan ta varan plats och det var inga problem... Men de var ju saklart ett stort problem for tjurskallen som staller sig i bussen och skriker framfor alla att nu javlar skulle vi satta oss pa vara platsen som vi hade fran borjan och punkt slut!

Da sager vi till honom att tjejen vid checkin disken faktist sagt att vi kan sitta pa varsin sida och att de inte skulle vara problem men svaret vi far ar att nu e ine hon dar och att de e han som kor bussen och vi skulle bara testa och satta oss dar sa skulle vi fa se vad som hander...  jatte kul o fa hora nagot sant..  Sa jag och jessie bestammer oss for att ga in pa toan och ringa bussbolaget vi aker med och berattar va som har hant och att han va jatte otrevlig och man beter sig falktist inte sa mot sina kunder! och fraga om de fanns mojlighet att fa hoppa av bussen och fa sina pengar tillbaka for att sitta 12 t med den idioten ville vi verkligen inte Men saklart sa dog ju mina batterier pa mobilen innan vi fick svar sa det var bara att satta sig igen pa vara platser, vagade knappt oppna kaften eller andas i narheten av honom.. 2 minuter efter  vi satt oss sa ringer hans mobil... de visar sig att de e dom vi pratat med som sager att han har fatt klagomal och hans minn va nog de basta ha! han vart sa chockad over att vi hade ringt... och saklart var han tvungen att falla en kommentar.. ohh you thinkyou are so smart now hu?   efter de samtalet sa han inte ett ord till oss..

Men detta ar sa fel for han hade aldrig vart sa otrevlig mot vuxna manniskor, han va de for vi ar yngre och han fick oss att kanna att vi hade gjort nagot fel fast vi inte ens hade det? neeej en riktig idiot!!

Kom iaf fram levande till sydney


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:











Trackback
RSS 2.0