Plastik operation

Varför ska så många människor både killar och tjejer va så himla mycket emot silikon eller bara plastik operation överhuvudtaget?

Okej jag kan förstå att det är många som går till överdrift som opererar sig som gör saker dom kanske inte ens behöver och kanske blir lite smått blinda , precis som när man har mycke pengar så kanske man inte tänker på det och blir pengarblind.. jag tror det är lätt att många blir det med skönhetsoperationer också...... MEN jag tycker faktist att alla också ska tänka på att många kanske gör det för att dom mår dåligt med sin kropp, även om vi kanske tycker att vissa människor ser bra ut och att de kanske inte alls har några fel men dom kanske inte är nöjda med sig själva och mår dåligt över någon kroppsdel eller med sig själv och iband kan man inte åtgärda det även om man försöker..

Jag tycker man ofta får höra om man säger att man känner sig tjock eller ful så finns de alltid folk som säger - nej du är jatte fin och nej du är inte tjock , Men det spelar faktist ingen roll hur många som säger det till en för känner du dig ful eller tjock så känner du dig det!
jag menar det viktigaste är hur man mår själv och ibland spelar det ingen roll hur mycke folk säger att man är fin som man är...
Känner du dig tjock och har gått upp i vikt KAN DU FAKTIST GÖRA NÅGOT ÅT DET! Du kan gå ner i vikt om du bara vill!
Om du vill ha löshår eller lösnaglar eller lösögonfransar så ha det om det får dig att må bättre, om det ger dig bättre självförtroende så tycker jag att det är helt rätt! Man ska göra det som får en att känna sig fin och att man mår bra med sig själv även om det inte är äkta så mår du bra och det är det viktigaste! Eller?

Mår du dåligt över att du har små bröst och har komplex för dom så neej du kan inte göra så mycke kanske, det är så man är född, eller om du har jätte stora bröst och mår dåligt över det och vill ha mindre så neej du är född så... Men jag tycker att har du pengar och verkligen vill göra en bröstförstoring eller bröstförminskning så ska du göra det om du verkligen är 120% säker på att det skulle få dig att må bättre... varför är det så fel?
Jag har haft komplex för mina bröst i flera år och nej inte för att jag har haft små bröst utan tvärtom jag tycker det är jätte fint med små bröst men jag har alltid hatat min form, dom är som små strutar och jag har nu haft pengar och tänkt i många år på att jag vill operera mig och nu har jag gjort det, visst jag har gjort stora bröst nu men jag är så nöjd och det var värt var ända krona! det har fått mig och må mycke bättre, jag har fått mycke bättre självförtroende efter detta och jag tycker det är viktigt att må bra med sig själv... men tydligen så tycker många att det är fel att göra skönhetsoperationer och jag förstår inte varför... varför är det så fel om det får en att må mycke bättre med sig själv?

Sen vet jag att det är många som killar tex som hellre föredrar äkta vara och det gjorde jag med och egentligen gör jag det fortfarande, det är mycke skönare och ta på men vad fan det är väl ändå inte bara brösten som är det viktigaste.. Ni killar borde försöka öppna ögonen och se tjejen som finns bakom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:











Trackback
RSS 2.0