Svar på en idiots kommentar!

Okej skulle precis gå in och blogga lite och såg att jag fått en kommentar anonymt!  och så här skrev denna människa!

Kommentar från anonym:
Du har aldrig tänkt tanken att livet blir ganska lika vart du än bosätter dig? Det är en sak att flumma runt i Thailand några månader på semester, men skulle du bor där skulle du nog inte vara så jävla "happy" som du tror. Jag är så trött på människor som klagar på att de inte orkar med de här landet, och inte tänker ta skit jobb och är trötta på att vara panka. Nä men fixa ett bättre jobb och sluta gnälla! Det är inte det minsta synd om dig, du är bara sjuk egocentrisk och lat!

Okej för det första så är alla människor olika! Alla kanske inte tycker om sverige och jag har aldrig sagt att jag för alltid kommer att må bättre om jag bor utomlands!
Livet blir lika vart man än bosätter sig?  Jag tror det beror på från person till person, hur kan det vara lika att vara i tex nu då thailand i värme,sol,bad, jobba med glada  och roliga människor, träffa nytt folk varje dag och jobba med något du tycker är kul och har det roligt på jobbet. Eller jobba i sverige med något du inte alls gillar, du jobbar ofta med dryga människor, det är kallt och grått (utom sommarn men då är det också skitväder) du jobbar med något du egentligen inte vill för det är det enklaste och få och du måste kunna försörja dig.... neej för vissa är det säkert ingen jävla skillnad men för mig är de det!

För det andra så är jag inte helt dum i huvudet som du verkar tro! Självklart är man inte alltid "happy"  och det tror jag vilken människa som helst fattar! Men JAG skulle vara "happy" av att få komma bort från sverige för jag trivs inte här och SJÄLVKLART kommer jag ha problem där jag bor för ett tag men vad spelar det för roll? Det handlar om några månader i mitt liv, är det så jävla fel att man vill må bra i några månader? är det så fel att vilja se saker och ting? är det så fel att vilja vara utomlands helt plötsligt?  Jag blir så jävla förbannad för vill jag flytta utomlands för några månader och jobba där med någonting jag tycker är kul så är det väl fan upp till mig att göra det?

För det tredje så har jag aldrig tvingat någon att läsa min blogg, om ni stör er så jävla mycket på att jag gnäller så sluta läs då förihelvete!! Jag gnäller hur mycket jag vill,jag klagar på exakt vad jag vill, jag får tycka synd om mig själv eller inte när jag vill, jag får skriva exakt vad jag vill och vet ni varför? för det är MIN BLOGG! jävla idiot!

För det fjärde så har jag en massa vänner som flyttat utomlands för dom trivs bättre med det och har det bra och JA självklart har dom sina problem där med men dom har en bättre miljö som får dom att må bättre än i sverige och dessutom jobbar dom med något dom tycker är kul. Men tydligen så är ju det ett stort problem?

För det femte så NEJ jag vill inte ta ett skit jobb som jag verkligen inte vill ha och nej jag tänker inte ta det bara för att jag är pank, och nej jag tänker inte sluta gnälla på att jag inte trivs i sverige och att jag är pank! FÖR att jag är trött på att vakna på morgonen och ha ångest och må skitdåligt över mitt jobb, där man får slita och få en riktig pisslön! Och NEJ jag kan inte ta ett restaurang jobb eller cafe jobb för att jag har vart sjukskriven pga att jag jobba så JÄVLA HÅRT i Norge att jag fick stora problem med mina axlar och jag har redan en skada i min ena hand!  Så enligt mina läkare får jag inte ens jobba med det din jävla idiot som kommer och klagar och tror att du är så jävla mycket bättre? Du kanske ska ta reda på lite fakta innan du börjar anklaga folk?

För det sjätte så har jag tagit så mycket jobb jag inte vill och mått dåligt av det och slutat med att jag fått magkatarr och är nära på att få magsår!!
 
För det sjunde så känner jag för en gångs skull i mitt liv att JAG vill göra något JAG tycker är kul och som JAG mår bra av, jag vill faktist för en gångs skulle jobba med något JAG verkligen vill! Jag vill passa på att resa medans jag kan! Jag vill inte ha bott i sverige hela mitt liv, jag vill ha erfarenheter! Jag vill ha sett så mycket jag kan av allt och inte bara i Sverige! , Jag vill resa runt och bo och jobba lite här och där för att sedan bosätta mig i sverige och skaffa mig ett okej jobb, en man och familj...MEN jag vill först göra saker jag velat gjort sedan jag var liten och om det nu är så jävla fel att jag för en gångs skull tar tag i mitt liv och gör DET JAG vill så får ni tycka det! Men jag är trött på att må dåligt och du känner fan inte mig så du ska inte komma och snacka om VAD JAG ska göra med mitt liv!

För det åttonde så har jag aldrig sagt att andra ska tycka synd om mig!!! och att du tycker att jag är egocentrisk och lat? jaa nu har du ju fått skrivit av dig och vad du känner, och fått ut dina aggretioner, grattis! och vet du vad det är inget fel att inte tycka om allt och alla, att du stör dig på mig bjuder jag gärna på.  Att du tycker jag är lat tycker jag verkar vara väldigt konstigt, för du har ingen anning om vad jag gör i mitt liv!  Och när du säger att jag är lat så undrar jag vad det är du syftar på? Jag gör en massa om dagarna! jag fixar mitt Cv, jag letar jobb varje jävla dag, jag ringer och fixar saker och ting som jag måste ordna efter min resa, jag har 2 hundar som ska ut flera gånger, och en massa annat så kom fan inte och säg att jag är lat! Alla har inte tur och får jobb på ett två tre, jag är en otursmänniska och har alltid fått kämpa för att få jobb,  kom fan inte och kalla mig lat!
Som sagt jag tvingar ingen att läsa min blogg och jag har aldrig sagt att någon som läser den ska tycka synd om mig!!  Jag bloggar för att jag vill skriva av mig och jag skriver hur jag mår,vad jag känner och en massa annat och passar det inte dig SÅ LÄS INTE MIN BLOGG OM DU ÄR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ MÄNNISKOR  SOM MIG!

Du är trött på människor som klagar på att dom inte orkar med det här landet, och dom tänker inte ta ett skit jobb och att dom är panka?
Ja men vet du vad? Alla kan inte älska sitt jävla jobb, alla kan inte tycka om att bo i sverige hela sitt liv, alla kanske inte är så jävla "happy" som du verkar vara... faan låt folk göra vad dom vill med sitt liv, låt dom vara glada,ledsna, arga, klaga, låt dom gnälla.. varför ska du bry dig för? Man kan inte tycka om allt och alla och det verkar som om du bara får ta och acceptera det! Lev ditt jävla perfekta liv eller vad du nu har och låt andra leva sitt istället!  och om det nu är så att du inte har ett perfekt liv så skiter jag egentlien i vilket, jag skiter i om du har ett skitjobb men jobbar ändå okej? jag skiter i andras liv jag bryr mig om mitt liv just nu!!

Och för det sista så vill jag bara säga att denna kommentar låter precis som en vän till mig, och jag kan tänka mig att jag känner dig som skrivit den, jävligt smart att vara anonym väldigt vågat måste jag säga!! *inte*, om du nu stör dig på mig kan du väl säga det rakt till mig istället för att vara någon annan? jävla idiot!!
och undrar ni varför jag tror jag känner denna människa är det för att det inte alls är många som läser min blogg, utan mest såna som jag känner... mm smart!!
Och är det nu så att jag inte känner denna människa så hoppas jag att du fattar att du inte ens behöver lägga dig i vad jag skriver och hur jag levet mitt liv! Jag gör vad jag vill med det! sen om jag måste vara olycklig och må dåligt tills jag får det jag vill så tänker jag fan kämpa för det denna gång i mitt liv!


Bara för att jag inte vill bo på ett och samma ställe hela mitt liv, och att jag vill göra något jag tycker är kul för engångs skull så är jag egocentrisk och lat?  hahahaha      Kan du inte bara fatta att alla lever olika och tycker olika och vill göra olika och ÄR OLIKA?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:











Trackback
RSS 2.0