Whats Wrong With The Dog?

Vad är egentligen felet? Min Franska bulldog på 2 år vägrar att gå? Han har vart såhär sedan han var valp han liksom kissar och sen vill han dra in igen, han drar åt porten och ska man försöka gå en promenad är det väldigt sällan man lyckas med det, han liksom tvärstannar och vägrar gå helt enkelt, jag måste ju se helt sjuk ut som står och går och försöker få min hund att gå? Vissa dagar går han men det är mer normalt att han inte gör det... många skulle säkert säga gud va skönt ju att han bara kissar och sen vill in men NEJ jag tycker inte att det är det för det är ju fan inte normalt, jag vill kunna promenera med min hund och att han ska få sin motion som han behöver... jag vet faktist inte vad jag ska göra åt detta poblem.. det gör mig galen när jag står där och han tvärstannar och vägrar att gå och står där med sina hundögon och öronen nere och ser så ledsen ut......
Franska bulldoggar är väldigt speciella överhuvudtaget, dom är väldigt envisa och är en svår och speciell ras, men Rocky har vart såhär sedan han var liten valp.. det är väldigt jobbigt!  Tänk er hur jag står där ute med honom i koppel och hoppar och skuttar, lockar med godis eller pinne men han bara står där och tittar på mig som om jag vorde helt dum i huvudet.. inget hjälper jue..

På måndag ska det iaf vara ett tv program hundcoachen där det ska vara en fransk bulldog med och som tydligen inte heller vill gå, ska bli intressant och se hur dom löser detta problem men vet ju inte om dom visar det just detta avsnitt men jag hoppas... .. så måndag kväll blir de sitta framför tvn (tv4 kl 21:00)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:











Trackback
RSS 2.0