Its your problem, not mine!

Många av er som läser min blogg tycker att jag flyr från mina problem...att jag är missnöjd med jobb och lägenhet här hemma och med min tillvaro...

Jaa jag har haft ett jobb där jag har vantrivts på men som jag nu äntligen kommer slippa om några dagar.
Och jaa jag tycker det är jobbigt med att jag inte har en lägenhet, men utan fast jobb är det svårt att få ett lån och visst finns det andra handskontrakt att hyra men jag är inte intresserad av att bo i en lägenhet i några månader och sen flytta runt hela tiden.

Jag flyr inte från mina problem och om nu alla tycker att jag gör det så kan jag väl få göra det ? Det är ju faktist mitt problem om jag väljer att åka bort för ett tag... och att jag kommer ångra mig som vissa säger när jag kommer hem ? Neej jag skulle faktist inte tro det, att jag gjorde min resa förra året har jag INTE ångrat en sekund!
Då tyckte alla jag rymde från mina problem då också och att jag borde vart hemma istället men jag kan säga er att det var det bästa jag gjort i hela mitt liv! Att bara få komma bort från allt negativt här hemma, all stress och bara få ta dagen som den kommer och inte behöva oroa sig för något..helt underbart!
Visst det var inte det roligaste att komma hem, men ja skaffade mig ett jobb, och lägenhet har ja velat fram och tillbaka om ja ville skaffa en då jag hade planer om att resa igen i october egentligen.. ville spara varje krona jag kunde till resa för att komma bort igen... så dom sista 2 månaderna har jag valt att skita i att leta lägenhet för jag ville ut och resa!

Och varför vill jag ut och resA?
Joo för att man lever bara en gång, jag har inget fast jobb, ingen lägenhet som jag är låst med, jag har ingen pojkvän och jag har inga barn...alltså helt fri att göra precis vad jag vill med mitt liv just nu! Och jag är en människa som älskar att resa, som vill passa på att göra saker medans jag kan! Innan jag sitter här hemma och är fast med saker och ting....jag vill liksom inte vara 30 + och  ånga att jag inte gjorde det jag ville medans jag var ung och kunde.....sen om nu alla tycker att det är fel av mig och att jag rymmer från mina problem ?  Well thats your problem!

Sen är skillnaden från sist jag reste och nu, att jag faktist har planer när jag kommer hem, sist så tänkte jag bara att allt löser sig och var slarvig med saker och ting och orkade inte riktigt ta tag i saker... denna gång har jag en plan och jag vet vad jag vill och ska göra när jag kommer hem!
Jag förstår inte varför alla ska ha så mycket emot att man vill resa bort 1- 2 månader medans man kan, att få komma bort till värmen och bara njuta av livet och slippa må dåligt för ett tag ? Varför är det så fel?  Jag behöver detta och jag förtjänar detta, och dom som verkligen känner mig och är mina bästa vänner sitter inte och klagar utan tvärtom dom är hur glada som helst för min skull och tycker jag verkligen borde göra detta medans jag kan!   Sen finns det dom vännerna som inte kan visa att dom är glada för min skull...och dom ser jag faktist inte som mina "riktiga/äkta" vänner...tråkigt men sant.

Det känns som att ni som klagar och tycker det jag gör är hur dumt som helst och att jag kommer ångra mig... jag tror faktist det är ni som är avundsjuka, ni kanske också vill resa för ett längre tag men inte kan pga, jobb, pojkvän, lägenhet, barn eller ekonomi?   Bara för att ni är bittra på livet och andra så behöver ni inte klaga på dom som försöker leva livet och må bra och göra saker som dom vill innan det är försent....Men tyvärr så finns det många som måste trycka ner och klaga på andra för att själva må bra!  Tragiskt! Jag tycker synd om er...


Jag har haft det jobbigt och ni som läser min blogg vet inte ens hälften om mig eller mitt liv även om ni nu verkar tro det...jag flyr inte fråna mina problem men däremot så passar jag på att resa bort mer än 2 veckor på en sista minuten för att jag nu har möjlighet till det som sagt då jag inte är fast med något här hemma, jag älskar att resa, När jag sen kommer hem och har skaffat mig jobb och lägenhet så vet jag att det inte kommer bli fler långresor, för det går inte när man har fast jobb och lägenhet... Jaa jag vill absolut ta tag i mitt liv ordentligt med jobb, lägenhet, pojkvänn och allt sånt... MEN det är när jag kommer hem, När jag har fått komma bort från allt skit, när jag känner mig utvilad, när jag har fått nya krafter...

Som jag skrev tidigare, jag gör vad jag vill med mitt liv sen kan ni surkärringar sitta och läsa min blogg och tycka att jag gör ett stort misstag och att jag kommer ångra mig.....men jag hoppas verkligen ni kommer fortsätta läsa min blogg medans jag är borta för att se hur jävla bra jag kommer ha det i paradiset medans ni sitter här hemma och sliter i kylan.  Sen hoppas jag också att ni läser min blogg när jag kommer hem och läser hur jag INTE ångrade mig och hur jag löser mitt pussel med en bit i taget!.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:











Trackback
RSS 2.0