Mikaela pa Äventyr

Änu har vi nytt rum men ja tror de kommer  finnas djur med men de e iaf inte i djungeln hahah.... men for 2 dagar sen traffa ja en svensk kille som e skit snall och han ville testa pa  rock climbing det som taa jobbar med sa ja tog honom till taa sa han fick en ny kund och sa ville daniel den svenska killen att ja skulle med sa jag kan saga dig att igar var en av dom laskigaste dagarna ever i mitt liv!

forst var vi tvugna att ga till raily beach och nar de ar lagvatten sa ar det oki att ga men det var hogtidsvatten igar sa vi var tvugna att klattra flera javla meter upp i djungeln vilket typ tog doden pa mig i ca en halvtimme och sen fick vi ga skit langt for att komma dit man klattrar och sen sa forklarade taa allt for daniel och sa klattrade han pa lite olika stallen, sag skit laskigt ut for du liksomklattrar pa stennar lr liksom en stor vagg med lite hal i ...sen var det min tur och jag holl ju pa att skita pa mig for det var skit laskigt plus att jag ar hojdradd sa neej usch men nagra meter rackte for mig medans daniel klattarde 20,30 meter......vilket fall som helst sa efter vi vart dar nagra timmar o klattrat sa vill Taa ta med oss till panang cave en grotta dar man kan klattra och se hela raily o tonsai det ar ca 40 50 meter upp... saa vi gar dit och jag kan saga att det var ett projekt att klattra och skit laskigt fy fan jag maste ha sett skit rolig ut haha....sen nar vi antligen kommer in i grottan sa ar det ju skit morkt sa man knappt ser nagot och sen far vi krypa ut genom ett litet hal och da var det verkligen vart hela trippen for fyy faan vad fint det var och vilken kanskla att sitta dar uppe helt sjalva utan en enda manniska och bara titta over utsikten, helt underbart!

Sen var det ju saklart dags att borja rora sig hemmat for hela dagen hade gatt och da maste vi genom grottan till andra sidan och jag kan saga att det kandes somjag var med i en skrackfilm,det var helt blackmorkt och vi har bara 1 tandare pa 3 personer och sa var det massa bamboo pinnar som var byggd som  en stege som vi behovde klattra upp for vilket  var skit laskigt....vilket fall som helst nar vi  gatt i morkret ett bra tag och klattrat i morkret sa kommer vi antligen fram till ljuset  och gissa vad Taa sager till mig da?

alskling det anda sattet att kommer ner igen ar att ta sig ner med snore, att domliksom skjutsar ner en, below you down.... jag fick ju sklart panik for jag ar ingen javla klattrare som vill hanga med ett snorde och klattra ner for 50 meter men jag hade ju skalrt inget val men fy fan det var nog det laskigaste jag gjort i hela mitt liv jag tror aldrig jag har vart sa javla radd.......men jag vet ju att jag kan lita pa Taa for det ar ju hans jobb och har jobbat med det i 5 ar men anda nar du sitter dar med din lina och han sager oki borja ga baklanges och bara sitt pa linan sa drar jag ner dig... det ar fan inte sa javla  enkelt som man tror for sa fort han lossar pa linan sa kanns de som att du ska ramla ner do....fy faaan men i did it! och efter vi alla 3 kommit ner sa maste vi ga genomdjungeln for att komma till stranden och det har saklart blivit blackmorkt igen sa dar far ja ga genom djungeln och hora massa ljud och inte se nagot... fy fan vilket aventyr vi hade igar och idag sa ar min kropp helt dod.....fan klattra och vandra i 8 timmar fran att bara legat och lata sig i flera veckor.......men nu har jag iaf gjort det och testat och tror inte ja gor det igen hahaha

nu har vi nytt rum men ja tror de kommer  finnas djur med men de e iaf inte i djungeln hahah.... men for 2 dagar sen traffa ja en svensk kille som e skit snall och han ville testa pa  rock climbing det som taa( min pojkvan) jobbar med sa ja tog honom till taa sa han fick en ny kund och sa ville daniel den svenska killen att ja skulle med sa jag kan saga er att igar var en av dom laskigaste dagarna ever i mitt liv!

forst var vi tvugna att ga till raily beach och nar de ar lagvatten sa ar det oki att ga men det var hogtidsvatten igar sa vi var tvugna att klattra flera javla meter upp i djungeln vilket typ tog doden pa mig i ca en halvtimme och sen fick vi ga skit langt for att komma dit man klattrar och sen sa forklarade taa allt for daniel och sa klattrade han pa lite olika stallen, sag skit laskigt ut for du liksomklattrar pa stennar lr liksom en stor vagg med lite hal i ...sen var det min tur och jag holl ju pa att skita pa mig for det var skit laskigt plus att jag ar hojdradd sa neej usch men nagra meter rackte for mig medans daniel klattarde 20,30 meter......vilket fall som helst sa efter vi vart dar nagra timmar o klattrat sa vill Taa ta med oss till panang cave en grotta dar man kan klattra och se hela raily o tonsai det ar ca 40 50 meter upp... saa vi gar dit och jag kan saga att det var ett projekt att klattra och skit laskigt fy fan jag maste ha sett skit rolig ut haha....sen nar vi antligen kommer in i grottan sa ar det ju skit morkt sa man knappt ser nagot och sen far vi krypa ut genom ett litet hal och da var det verkligen vart hela trippen for fyy faan vad fint det var och vilken kanskla att sitta dar uppe helt sjalva utan en enda manniska och bara titta over utsikten, helt underbart!

Sen var det ju saklart dags att borja rora sig hemmat for hela dagen hade gatt och da maste vi genom grottan till andra sidan och jag kan saga att det kandes somjag var med i en skrackfilm,det var helt black morkt och vi har bara 1 tandare pa 3 personer och sa var det massa bamboo pinnar som var byggd som  en stege som vi behovde klattra upp for vilket  var skit laskigt....vilket fall som helst nar vi  gatt i morkret ett bra tag och klattrat i morkret sa kommer vi antligen fram till ljuset  och gissa vad Taa sager till mig da?

alskling det anda sattet att kommer ner igen ar att ta sig ner med snore, att domliksom skjutsar ner en, below you down.... jag fick ju sklart panik for jag ar ingen javla klattrare som vill hanga med ett snorde och klattra ner for 50 meter men jag hade ju skalrt inget val men fy fan det var nog det laskigaste jag gjort i hela mitt liv jag tror aldrig jag har vart sa javla radd.......men jag vet ju att jag kan lita pa Taa for det ar ju hans jobb och har jobbat med det i 5 ar men anda nar du sitter dar med din lina och han sager oki borja ga baklanges och bara sitt pa linan sa drar jag ner dig... det ar fan inte sa javla  enkelt som man tror for sa fort han lossar pa linan sa kanns de som att du ska ramla ner do....fy faaan men i did it! och efter vi alla 3 kommit ner sa maste vi ga genomdjungeln for att komma till stranden och det har saklart blivit blackmorkt igen sa dar far ja ga genom djungeln och hora massa ljud och inte se nagot... fy fan vilket aventyr vi hade igar och idag sa ar min kropp helt dod.....fan klattra och vandra i 8 timmar fran att bara legat och lata sig i flera veckor.......men nu har jag iaf gjort det och testat och tror inte ja gor det igen hahaha




Tonsai numera mitt hem :)


Me and my friends

och sahar ser det ut dar man klattrar, rock climbing

Taa visar vilken rut daniel ska ta

Panang Cave

Utsikten fran panang cave, laskigt men sjukt vackert!

me likkiee

Lilla jag


och sahar ser det ut inne i grottan...kalsvart



Och har kommer vi fran for att ta oss ut och han sager att han ska lira ner mig


En livradd Mikaela

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:











Trackback
RSS 2.0