My Days in Krabi


Nar vi var i Krabi sa han vi gora en massa saker men dock glomde jag ju kameran ett antal ganger, smart som man ar....men vlket fall som helst sa gick vi pa bio forsta kvallen,  var ju saklart en thai film men den var riktigt riktigt bra och jaa man forstar faktist aven om det inte va engelsk subtitle, men det speciella med att ga pa bio har i Thailand var att efter all reklam och innan filmen skulle borja sa var alla tvugna att stalla sig upp for att hylla kungen....sen visade dom en video pa honom och man skulle sjunga med, tyckte det kandes jatte konstigt och Taa fraga mig om vi inte gjorde samma sak i Sverige? hehe inte riktigt men har i Thailand sa alskar dom verkligen kungen och hyllar honom, det finns bilder av honom precis overallt men jag tyckte det var ratt kul att fa uppleva iallafall och se hur det fungerar i andra kulturer....valdigt intressant!

Sen sa har vi ju vart och badat vid vattenfall fast inte sa jatte stort vattenfall men man var tvungen att klattra en jadrans massa vilket ar javligt jobbigt och varmt i stekande sol, men valdigt skont att doppa sig i ikallt vatten, sen sa har vi ju ocksa vart som i en swimming pool fast mitt ute i naturen och bergen, som ar av fresh water och vattnet ar alldeles klar blatt och helt underbart, dock sa kom vi ju dit en lordag vilket betyder att det var oversvammat av thai manniskor och familjer da dom flesta ar lediga pa helger... sa jag tror det hade vart mycke finare, mysigare och roligare om vi hade akt dit en vardag men det far bli en annan dag vi har tid innan jag aker hem igen.

Sen fick vi ju tyvarr en trakig nyhet nar vi fick hora att Taas basta kompis lag pa sjukhus och brytit benet, dom ville kapa av hans ben men hans familj vagrade, men sa ar det tyvarr pa thai sjukhus, dom gor det som ar enklast men nu har han flyttat till ett battre sjukhus i sin hemstad, Nakhon si tammarat som ligger 4-5 timmar fran Krabi. 
Eftersom vi redan var i Krabi sa bestamde vi oss for att stanna 1 till 2 dagar extra och en av dom dagarna sa tankte vi att vi skulle aka och halsa pa hans kompis pa eftermiddagen och Taa sager att det tar ca 1-2 timmar max med motorcykel och det ar ju inte sa farligt men vi kom inte ivag forns 7 pa kvallen, vilket fall som helst sa tog det oss 4 timmar haha plus att det var svin kallt!
Jaa jag vet jag ar i thailand men i storstader just nu ar det inte sa varmt och speciellt inte nar det bara ar massa djungel runt om en och man aker fort som fan, jag trodde nastan jag skulle frysa till en is bit haha....kom iaf fram 12 pa natten och spenderade nagra timmar dar och sen var det dags att aka tillbaka till Krabi men da sager hela hans slakt som ocksa var dar att det var farligt att kora tillbaka for att det ar jatte manga som blir ranade och valdtagna speciellt om dom ser turister, for det ar knappt nagra turister dara...kandes faktist ratt sa laskigt men vi bestamde anda att vi ville tillbaka da vi hade manga timmars korande och skulle tillbaka till Tonsai dagen efter......saa jag tog pa mig Taas shorts for han hade ett par extra med sig och hans troja plus min kofta och hjlam dar ja kunde stanga in mig sa ingen sag mig haha...fy fan vad jag sag ut men det var ingen som kunde se att jag var en falang ( turist),
Vi kom fram 7 pa morgonen till Krabi och da var vi helt doda, sa vi sov hela dagen och hela kavllen och akte tillbaka till tonsai dagen efter.....men jag haller verkligen tummarna for att Dee kommer kunna anvanda sitt ben igen, tyvarr sa har lakarna sagt att han bara har 20 procent chans att ens fa behalla benet, vilket ar jatte hemskt men dom vet om 1 till 2 veckor om dom maste kapa av det eller inte.....usch riktigt hemsk tycker jag!



Jag alskar nar vi hyr motorcykel och bara aker runt pa dagarna och kvallarna, tycker det ar hur underbart som helst! Har vart och sett massa olika tempel ocksa och massa annat men jag orkar inte skriva sa mycke mer hehe...men det var iaf lite vad vi har gjort dagarna i krabi :)

Bilder kommer i nasta inlagg :)

Kommentarer
Postat av: david

så du menar att du kan thai nu?? hahahahahha efter ett par månader ?? ahahahahahah

2010-03-27 @ 10:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:











Trackback
RSS 2.0