17 års vänskap....

Oki, jag har haft en sjukt jobbig dag och är helt slut....kom nyss hem och ser en kommentar från en av min "såkallade" bästa vän....vi är dock inte vänner längre för att jag sa upp bekantskapen innan jag åkte till Thailand.
Pga att min vän ALLTID väljer bort mig och väljer alltid någon av sina killar....

Oki så här ligger det till....jag har haft en kompis som jag kännt i 17 år, 17 år är en jävla lång tid man har kännt varandra och vi vet allt om varandra och vi har haft våra bra och dåliga stunder. Precis som i alla förhållanden.

Innan jag skulle åka till Thailand så bestämde jag mig för att ha en "Hej då middag" med mina närmsta vänner för att jag skulle vara borta några månader...och samma dag får jag ett sms där det står att hon inte kan komma och jag frågar varför? Svaret är då att hennes pojkvän blir arg och hon kan inte lämna sin hund själv för länge....Men jag är tydligen en riktig dålig kompis för jag bjöd henne till den här "hejdå middagen" för att det var sista gången vi skulle ses på många månader men jag tänkte inte på att hon hade bullimi...jävligt klantigt av mig,jag vet! Men jag tänkte mest att om man är bästa vänner så vill man väl se sin vän och säga hej då? Och jag tänkte inte på att hon har bullimi....men visst hade hon inte behövt komma till resturangen för att äta utan faktist bara komma i en kvart för att visa att hon bryr sig och bara säga hej då....men hennes pojkvän låter henne inte göra något, han blir arg.

Ända sen hon skaffa en pojkvän så har hon nästan alltid ställt in saker och ting för att hon kan inte pga av den här killen....och vad är det för kille som inte låter sin flickvän umgås med sin bästa barndomskompis egentligen? 
Bara för man är ett par måste man väl ändå inte sitta fastklistrade 24 timmar om dygnet?
Men även innan hon skaffa pojkvän så har hon många många gånger ringt och ställt in precis innan vi ska ses.....visst man får förhinder och inte alltid kan eller känner att man inte har ork eller lust, det gör vi väl alla någon gång ibland......
MEN även när jag skulle flytta till Norge kunde hon inte komma och säga hej då, jag skulle flytta till Norge! och vi var bästa vänner? Jag blev sjukt besviken.....

Förra gången jag kom hem från Thailand så vart jag deprimerad och riktigt nere, några veckor senare var det min fördelsedag och jag tyckte livet kändes skit, hade 0 kr...min såkallade bästa vän ringer och frågar om jag vill gå ut och ta ett glas vin men jag säger att jag tyvärr inte kan för att jag inte har några pengar, inte ens pengar till ett glas vin,....jaha vad synd får jag som ett svar....inte ens ett glas vin kunde du bjuda på när jag satt hemma och grät på min födelsedag.....jätte snällt verkligen, och du ska kalla dig en av mina bästa vänner?

Folk har tydligen också sagt att jag är dum i huvudet som åker till Thailand? Vilka då undrar jag? Din idiot till pojkvän? och du säger att du alltid vart på min sida?.....jag struntar faktist i vad alla tycker om att jag åker till Thailand, dom som tycker jag är dum i huvudet för att jag tycker om att resa och passar på att göra det medans jag kan och njuter av livet...dom som då tycker jag är dum i huvudet för det...hmm neee jag tror nog att det är DOM som är DUMMA I HUVUDET!

Och i alla år som vi kännt varandra så har jag alltid givit dig dyra födelsedagspresenter...kommer ihåg en gång speciellt när jag köpte dyra smycken till dig och jag fick en glittermascara.....visst presenter har egentligen inte så mycke betydelse kanske men för mig så har det det när jag ger dig något varje år och du inget....

Du säger också att nu om vi fortfarande hade vart vänner så skulle du lånat mig pengar, och jag är ledsen men jag tror faktist inte på det, för jag har många gånger bett om att få låna men du har aldrig kunnat.....

Och det här med att ställa upp för varandra och alltid finnas där? Om jag inte minns fel så har du fått bott hemma hos mig när vi var mindre pga av saker jag inte tänker nämna i min blogg för det har ingen annan med att göra...men har du inte tänkt på det? Min familj har faktist ställt upp mycket för dig!
Du fick bo hos oss under en lång tid, jaa jag fick bo med dig och din pojkvän men jag bodde inte ens där i en månad och var väldigt sällan dära.


Du skyllde alltid bort dig att du inte kunde ses och sa att de var pga av din pojkvän att han skulle bli arg....men när du träffa kille nr 2 så kunde du minsan ta dig tid till att träffa honom? Men inte din bästa vän? Då kunde du ljuga för din pojkvän och ha ork och tid att ta dig ut?
och har inte jag alltid ställt upp för att du ska kunna träffa kille nr 2?  joo det har jag!

Neeej allt detta är inte bara pga av en enda middag, allt detta är pga av 17år händelser.....
Du är inte den ända som mår dåligt.

Neej jag har inte ätstörningar och jag går inte till en psykolog och pratar.
MEN jag har jävligt mycket problem jag med, KANSKE inte ens går att jämföra med dina....men jag mår faktist också piss och jag är faktist också jävligt nere och deprimerad och VAR deprimerad och därför valde jag att åka iväg, jag behövde komma bort!
Jag behövde komma bort från allt och alla, jaa även mina bästa vänner här hemma, min familj...allt!
Och jag ångrar inte en sekund att jag drog iväg för det var det bästa jag gjort i hela mitt liv!
Att åka iväg och resa själv, och få en ny start.
Jag mår fortfarande piss men jag är inte lika modig som dig och vågar gå till en psykolog och prata...jag tycker det är läskigt att ta det steget!

Jag beklagar verkligen det som hänt med din pappa och jag skickade faktist ett sms så fort jag hörde från mitt thai nr men tydligen har du inte fått det....kan inte säga mera, jag beklagar och jag hoppas att du mår bättre nu än innan jag åkte med din ätstörning och med din deprition.....


Det finns tusen saker jag egentligen vill ta upp för att du ska förstå hur SVIKEN jag faktist har kännt mig i alla år när jag blivit bortvald framför killar....och tusen andra saker men jag känner att det ändå inte kommer komma någon vart....allt jag kan säga är jag ber om ursäkt att jag aldrig frågade dig om dina problem...men jag trodde att du kunde vara ärlig mot mig och du visste att du alltid kunde komma till mig och prata utan att jag skulle behöva fråga...trodde det var sånt man inte skulle fråga om hela tiden.....jag ber om ursäkt.


Vi alla lever olika, och tar oss igenom saker och ting på olika sätt....Jag valde att säga upp bekantskapen med en av mina bästa vänner efter 17 år för att jag ALLTID blir bortvald, det är inte så jag vill ha en bästa vän, jag vill ha en bästa vän som får gå ut och festa och ha kul även om hon har pojkvän.
Jag vill ha en bästa vän som inte ringer eller smsar och ställer in varje gång vi ska ses.
Jag vill ha en bästa vän som känner att hon kan prata med mig om allt.
Jag vill ha en bästa vän som jag känner att jag kan prata med om allt
Jag vill ha en bästa vän som förstår mig.
Jag vill ha en vän som INTE ljuger för mig.
Jag vill ha en bästa vän som blir glad för min skull när jag åker iväg till Thailand och gör det bästa jag vet i livet, att resa!

Jag är ledsen att säga det men jag ångrar inte vad jag gjorde, jag behövde göra det jag gjorde för min egen skull..och du/ni får tycka det är själviskt av mig...men jag behövde detta, jag behövde komma bort från allt!

OCH det är faktist DU som har VALT BORT MIG i alla dessa år framför dina killar...så nu har du fått som du vill.



Och om du har något mer att säga om mig, hur besviken du är så får du jätte gärna skriva det på din blogg om du känner för det och det får dig att må bättre men annars så kan du ju faktist skriva det till mig på ett mail eller ringa då du har både mitt nr och min mail.....


Kommentarer
Postat av: Anna

MÅste säga ! följt din blogg ett tag . såg vekligen ut som du hade det toppen när du va i Thailand UNDERBART !!! och du verkar va en Grymt stark tjej och riktigt modigt av dig åka själv denna resa !!!!

2010-05-03 @ 19:33:00
Postat av: Tamy

en grej jag undrar över är varför du kallar du mig för idiot? du känner inte mig, du vet inte vad annica får göra och inte göra, självklart så vill ingen kille att hans flickvän ska springa på krogen varje helg, men jag har inga problem över att hon ska träffa sina vänner, så du är fel person att säga att hon inte får träffa nån för mig. jag och annica pratar inte ens om dig, jag bryr mig inte om dig, läser inte din blogg heller kollade in nu för att se vad du skrivit efter hennes inlägg så tro inte att jag lägger ner tid på att tycka du är en idiot som åker utomlands. du har säkert köpt jättefina presenter till annica förut, men nu på hennes 25 års födelsedag så var inte presentkortet på 200 kr särskilt mycket, dessutom kommer jag ihåg att du lämnade middagen för att gå ut och festa med en annan kompis, så var försiktig med att kasta sten i glashus. som sagt bryr inte om dig men var tvungen att säga ifrån när du kallar mig idiot, du skrev ett inlägg förut där du kallade mig för en massa fula saker jag lät det vara men nu måste jag säga ifrån

2010-05-03 @ 19:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:











Trackback
RSS 2.0